SMG, STE’nin geleneksel yapısını genişletir, aşağıdaki faktörlere dayanan yeni bir çerçeve oluşturur : Kişisel dayanma ve profesyonel büyüme, iş gelişimi ve rol adaptasyonuna dayanan stratejiler, yapabilme yetisinin eğitimi ve multi disipliner ve multi mesleksel çalışma ve öğrenme konusunda eğitim.
Sürekli Mesleki Gelişim
Bilgi, beceri ve tutuma ilişkin yeterlilikleri sürdürmeyi ve geliştirmeyi amaçlayarak yapılır. Süpervizyon altında yapılan eğitimden çok, yaşamboyu, kişinin kendisinin yönlendirdiği öğrenme sürecidir. Kişi bir öğrenme organizasyonunun parçası olması konumundadır. Öz yönetimle öğrenme söz konusudur. Klinik deneyimler ya da kişinin klinik bakım uygulamalarının izlenmesi ve iyileştirilmesi girişimleri üzerinden öğrenme amaçlanır. Kişiye bilgiyi arama, elde etme ve uygulamalarıyla bağlantılandırma açısından denetim olanağı verir. Öz yönetimle öğrenme söz konusudur ve öğrenme kişinin kendisi tarafından yönlendirilir, kendi kendini değerlendirme süreci, sürekli öğrenme için temel oluşturur ve kendi kendini değerlendirme programlarıyla geri bildirim sağlanır.
SMG Aşamaları
1. Gelişme alanlarının saptanması
2. Öğrenme İşlevi
3. Tekrarlama’dan oluşur.
SMG’nin planlanması
Gereksinimler ve fırsatlar değerlendirilerek ve öğrenenlerin ilgileri göz önüne alınarak yapılır. Müfredat, gündelik uygulamada karşılaşılan hastalar tarafından belirlenir, hizmet edilen hastaların gereksinimlerini karşılamak için tıbbi, idari, sosyal ve kişisel yetkinlik alanlarında gelişme sağlayan tüm etkinlikleri içerir. Bir SMG programı, modüler bir yeniden belgelendirme sürecidir ve belgelendirilmiş hekimlerin mesleki yaşamları boyunca katıldıkları bir programdır. Değerlendirme alanları olarak da, performansın değerlendirilmesi, kalite gelişimi ve güncellenmiş tıbbi bilgiye sahip olma sıralanabilir.
Bir SMG programının bileşenleri, 1. Klinik yeterliliğin bileşenlerinin kendi kendine değerlendirilmesi, 2. Temel bilgi ve klinik yargının değerlendirilmesi, 3. Kişisel niteliklerin ve mesleki davranışların doğrulanması / onaylanmasıdır.
1.Kendi Kendine Değerlendirme :
Klinik beceriler ve iletişim becerileri, tıbbi bakım ve profesyonellik, uygulama performansı, bilginin yenilenmesi, klinik akıl yürütme ve literatürün eleştirel olarak gözden geçirilmesi birimlerinden oluşur.
I. kısım değerlendirme alanları, uzman bilgisi ve klinik yargının sürdürülmesini içerir. Bunlar, yeni tıbbi bilgiyi edinme, yeni geliştirilen ilaçları ve tıbbi teknolojiyi öğrenme başlıklarından oluşur ve çoktan seçmeli sorular yanıtlanır, sorular o konudaki can alıcı bilgiye odaklanır ve referans kaynakların kullanımını gerektirir.
II. kısım değerlendirmede, internet temelli bir modül evde, ya da grup ortamında tamamlanabilir. Modül geçildikten sonra tüm soruların yanıtları verilir. Yanlış yanıtlanmış sorular için geri bildirim sağlanır. Performansın mutlak bir standartta olması gerekir. Her modülün sınırsızca tekrar alınmasına izin verilir. Klinik beceriler ve iletişim becerilerine odaklanır.
III. kısım, standart fizik muayene ve iletişim teknikleri konusunda “multimedia” soruları içerir ve modülün geçme-kalma standardı vardır. Gerek olursa yinelenebilir. Tek başına, evde, grup içinde vb. yapılabilir. Tıbbi bakım ve profesyonelliğe odaklanır. Mahrem hasta ve hekim değerlendirmesini içerir. Telefon programı yoluyla tamamlanır. Katılanlar en az 10 meslektaşını ve 25 hastayı, tıbbi bakım ve iletişim becerileri konusundaki 10 soruya yanıt vermek üzere ayarlarlar. Bu kısımda, değerlendirmeler tümüyle hasta-hekim ilişkisine odaklanır. Katılımcılar geri bildirimlere yanıt olarak kendini geliştirme planları oluşturmaya gerek duyarlar. Modülün geçme-kalma standartı yoktur; ancak programda ilerlemek için tamamlanması gerekir.
IV. kendi kendine değerlendirme alanları, klinik performans üzerine odaklanır. Farklı modüller kullanılır ve belirli hastalıkları olan hastaların bakımı, özgül klinik hizmetler ve seçilmiş işlemler değerlendirilir. Her modül, katılımcılara, kabul edilmiş standartlar ve rehberlere uygun olarak, uygulama çizelgelerini tamamlamada rehberlik eder. Modül geçme-kalma standartını içermez; kişisel gelişim planının geliştirilmesini gerektirir. Geri bildirimin ve gelişimin değerlendirilmesi için rastgele olarak az sayıdaki katılımcının çizelgeleri ve temel verileri denetlenir. Rastgele seçilmiş az sayıdaki katılımcıdan oluşturdukları kalite gelişim planlarının sonuçlarını bildirmeleri istenir
2. Temel Bilginin Değerlendirilmesi :
Temel tıbbi bilgi konusunda bilgisayar temelli, kapsamlı bir sınavdan geçilir. SMG programının güvenirliğini sağlamak açısından temeldir. Katılımcılar bu sınavı geçerek, bir referans materyale gereksinim duymadan temel bilgiye sahip olduklarını gösterirler. Sınavlar bölgesel merkezlerde ya da güvenlik vb. sorunlar halledilirse internet üzerinden yapılabilir. Sınavların geçme-kalma standartı vardır. SMG döngüsünün 6. yılından sonra herhangi bir zamanda sınava girilebilir. Gerekli oldukça sınav tekrarlanabilir.
Yeniden Belgelendirme
SMG süreci için gerekli olan kaynaklar, sıklıkla çalışılan ortamda mevcuttur. Ek olarak, formal STE programları, tanımlanmış gereksinimleri karşılamak üzere seçilir. Yeterliğin yeniden belgelendirmesinde STE/SMG etkinliklerine katılım temel alınır.
20 Şubat 2007 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
1 yorum:
STE'nin ne olduğunu ya da en azından nasıl uygulanmakta olduğunu biliyoruz. SMG'nin ne olduğunu tam anlayabilmek için ise somut bir şeyler izlemek istiyorum ben. İşte bunun için de halen aramalarım sürüyor. Bu arada BMJ'de güzel bir yazıya rastladım. POM+EBM=CPD diye bir başlık kullanmış yazar ve aslında SMG'nin probleme dayalı yaklaşım ile kanıta dayalı tıbbın bir toplamı olduğunu ifade etmiş ama yazı tamamlandığında aslında CPD'nin bundan daha fazlasını anlattığını iddaa ederek bitirdiğini görüyoruz. CPD'ye en azından bir de iletişim dahildir diyor...2 sayfalık bir yazı. Okumak isteyenler için tam metin aşağıdaki adreste.
POM + EBM = CPD? Sir.Douglas Black
http://jme.bmj.com/cgi/content/full/26/4/229
Yorum Gönder