
Bu konularda yapılmış çalışma sayısı son derece azdır. Davis ve arkadaşlarının 1992 ve 1995’de yaptığı çalışmada doktorlarının STE sonrası performanslarını ve bunun hastaya etkilerini araştıran çalışmada özetlendiği gibi, yapılan araştırmalar, çok sınırlıdır ve 6000 yazının toplandığı Toronto Üniversite’si kaynaklarında sadece 99 çalışma bu konudadır. Yaptıkları detaylı analize göre STE’de en sık kullanılan yöntem olan konferansların etkisi çok azdır, uygulamaya dayalı eğitimler veya direkt kuruma ziyaretler daha etkin olmuştur. Konuşmalar ve konferanslar etkin olabilir, ancak çoğunda konuşma içerikten daha çok akılda kalır. Formal toplantılarda meslektaşların birbirleriyle yaptığı konuşmalar ”koridor etkili” bir öğrenme yöntemidir ve en az konferanslar kadar etkindir. Sackett ve ark.ları yaptıkları kanıta dayalı çalışmada yine de tıp mesleğinin yapılan STE’lerle güncel kaldığını kanıtlamışlardır. Tartışılması gereken STE değil, kullanılacak yöntemdir. Tabloda sunum tipine göre, >3 saat ve >3 günde hatırlama %’leri özetlenmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder